Cara Atasi Sembelit Ketika Hamil Tanpa Ubat

Takut bila lihat tandas, ngeri nak masuk, penat menunggu, stress melayan. Pengalaman yang sangat memcabar kepada ibu hamil. Ianya berlaku pada awal kehamilan dan mungkin berlarutan atau berpanjangan jika kita tifak ambil tindakan.

Sembelit ini bahaya untuk ibu hamil..ianya akan memberi efek kepada ibu dan bayi dalam kandungan. Hendaklah kita pantau kesihatan kita untuk menghindari dari berlaku dan berlarutan

Selalunya apakah penyebab yang boleh membuatkan berlakunya sembelit terhadap ibu hamil…Penyebabnya dari faktor pemakanan, perubahan fizikal dan aktiviti semasa hamil. Seperti 

*Kurang mengambil air putih- takut selalu nak buang air kecol kan.

*Ibu hamil yang selalu berasa stress

*Kurang aktiviti sihat ( bersenam ringan dan konsistan)

*Berlaku perubahan hormon-peningkatan hormon progestoran yang mempengaruhi relaksasi otot.

* Rahim semakin membesar – Rahim membesar di sekitar perut memnyebabkan tekanan menyebabkan sembelit

*Memilih ubat-ubatan yang tidak bersesuaian dan tidak bagus di amalkan oleh ibu hamil.

Kita dah tahu penyebabnya kan, jadi boleh memberikan pengetahuan lanjut supaya kita tidak lagi  lambat bertindak.

Ambillah langkah-langkah di bawah ini supaya ibu hamil akan berasa gembira dan tiada masalah sembelit.

Cara Atasi Masalah Sembelit Ketika Hamil Tanpa Ubat

1) Hendaklah banyakkan minum air putih , lebih nagus kalau air putih itu suam.selain air putih boleh juga minum fresh jus atau yogurt.

2) Banyakkan makan makanan yang berserat seperti bijirin, sayuran hijau dan buah-buahan.

3) Konsistan mengamalkan senaman-senaman ringan atau senaman ibu hamil dan lakukan aktiviti yang sihat.

4) Hindari dari mengambil ubat-ubatan yang tidak bersesuaian, hendaklah bertanya Doktor dahulu sebelum memgambilnya.

5) Digalakkan mengambil suplemen yang bersesuaian kerana suplemen mempunyai vitamin dan zat-zat yang diperlukan ibu hamil malah mencukupkan zat-zat yang diperlukan ibu hamil kerana zat-zat ibu diserap oleh janin untuk membesar.

Rawatlah sembelit sebaik mungkin untuk hindari dari masalah berpanjangan. 

Saya nak share beberapa testimoni yang mengambil suplemen yanb sesuai untuk ibu hamil yang sedang mengalami sembelit ini. Di harap dapat membantu sedikit sebanyak masalah ini. 

Mereka mengamalkan OSTEMATRIX Shaklee

Ostematrik jugak memberi kelesesaan kepada ibu hamil..

TESTIMONI 1

Betapa lancarnya usus dicuci dan hilangkan cramp-cramp . 

TESTIMONI 2

Ambil Oste 4 biji seriap malam, alhamdullillah pembuangan lancar, kebas kaki tak ada, simpul biawak dan segala jenis simpul pun hilang :).

TESTIMONI 3

4 biji Ostematrix aebelum tidur membantu tidur yang lena, bangun dengan sefar dan bsrtenaga dan paling best untuk preggies yang dijangka akan mengalami sembelit semasa hamil, Ostematrix membantu perut anda tetap lawas.

TESTIMONI 4

Alhamdullillah, setelah srminggu lebih amalkan pruduk shaklee, tak sangka tiap-tiap hari membuang.sedangkan duku 3-4 hari bru buang.

TESTIMONI 5

Saya suka sangat dengan Ostematrix setelah macam-macam jenis kalsium suplemen saya cuba. 

TESTIMONI 6

Sebelum tidur, tekan 4 biji ..bangun pagi itu badan yang letih-letih pun rasa lega dan yang paling best adalah sangat lawas.

Daripada anda amalkan produk yang takde ujian klinikal, takde kajian saintifik tu… landmark study jauh sekalilah kan sebab hanya Shaklee sahaja yang ada buat ujian-ujian ni…

In syaA allah Ostematrix lah yang dicari-cari selama ini dan ianya sangat mampu milik. Cubalah

Boleh hubungi Nordiana 0122223487 (pengedar Shaklee seluruh malaysia) ID: 1185865