Pengalaman Waktu Kecil-Zaman Kanak-kanak saya 

​Pengalaman waktu kecik…hahaha nak gelak bila ingat balik..

Tapai budak sekarang dah tak banyak kenal atau main permainan tradisional..budak sekarang pengan handset, tap, games je memanjang. Kan..kan

Masa kecik ramai budak, kawan satu kampung…

budak lelaki atau perempuan same je hahaha

Aktiviti kitaorang macam2 tau

*main guli

*main senapang tempak (tempat saya sik kedah panggil caplong-buat guna buluh) senapang kayu pun adoo

*ikut pegi lastik burung

*masuk hutan..hahah

*paling win main hujan…dekat air yang bertakung ke tempat air naik ke redah jew..hihihi siap buat sampan kertas, lari dalam hujan..taknak masuk rumah.

*dulu2 kolah mandi besar2 tau..hahaha boleh buat kolam renang..ape lagi mesti ramai2 mandi hahaha alasan nak cuci kolam..kikikiki…

*panjat pokok:):)
Bestlah kalau ingatkan balik, macam nak patah balik zaman budak2 pulak..kan

Dulu aktif macm ni bagus tak perlukan vitamin bagai sebab tanaman dan ayam, udang, ikan …yang masih selamat dimakan. Sekarang punya banyak yang diubah genetik..itu yang banyak penyakit. Di situlah perlukan suplemen.

Zaman budak2 pub dah berubah ke arah duduk depan tv , laptop serta gajet je kan..mane nak keluarkan peluh..
Diharap kita sedar akan aktiviti sihat supaya kekal sihat disamping penjagaan makanan harian. 
#tsunamishaklee

#bisnesdirumah

#tim6owesome

#fjmfamilies

#lifeamazing